بهترین دانگل انتقال تصویر موبایل به تلویزیون


اگر برای شما هم این سوال مطرح است که چگونه از روی گوشی و تبلت خود، فیلم و سریال روی تلویزیون پخش کنید یا چگونه می‌توانید یک فوتبال پخش زنده را روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مشاهده و لذت ببرید؛ با لوازم جانبی کامپیوتر سیکاس کالا در خواندن این مقاله همراه باشید.

اگر دوست دارید از سرویس‌های استریم فیلم و انیمیشن ایرانی و خارجی استفاده کنید و به هزاران فیلم و سریال و انیمیشن دسترسی داشته باشید و دیگر نیاز نباشد هر بار، کلی زمان صرف دانلود و ریختن آن‌ها روی هارددیسک و زدن به تلویزیون کنید و یک دستگاه ست آپ باکس هم ندارید؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا بگوییم دانگل تلویزیون چیست و چه دانگل HDMI وای فای تلویزیون برای شما مناسب است.

ما در این مقاله، هم کاربردهای دانگل‌های وای فای تلویزیون و تفاوت‌های آن‌ها با دانگل بلوتوث و HDMI را خواهیم گفت و هم به نکات مهم هنگام خرید دانگل تلویزیون برای مدل‌های مختلف اشاره می‌کنیم و در نهایت هم، بهترین دانگل‌های HDMI وای فای تلویزیون در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد.

دانگل تلویزیون چیست؟

دانگل HDMI تلویزیون یا دانگل وای فای تلویزیون، یک دستگاه کوچک و عموما کمی بزرگ‌تر از یک فلش مموری است که مستقیم به پورت HDMI تلویزیون شما متصل می‌شود و امکان پخش صوت و تصویر از روی گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر روی تلویزیون را فراهم می‌کند.

در واقع، شما با خرید یک دانگل تلویزیون، تی وی ساده خود را به یک تی وی هوشمند تبدیل می‌کنید. شاید تلویزیون شما Smart TV باشد و از اتصال وای فای یا اترنت پشتیبانی کند و بتوانید آن را به مودم یا روتر وصل کنید ولی دانگل HDMI وای فای تلویزیون، اساسا کارکرد دیگری دارد و امکان پخش ساده‌تر، سریع‌تر، بهتر و راحت‌تر محتوا از دستگاه‌های دیگر روی تلویزیون را فراهم می‌کند.

شما وقتی یک دانگل وای فای به تلویزیون وصل می‌کنید؛ می‌توانید هر محتوایی اعم از عکس، موسیقی، فیلم، سریال، انیمیشن، فایل و غیره را از روی دستگاه‌های مختلف و با فرمت HD یا Full HD روی یک تلویزیون LCD یا LED پخش کنید. حتی می‌توانید از این دانگل برای پخش محتوا روی مانیتور کامپیوتر یا ویدیو پروژکتور نیز استفاده کنید. هر دستگاه نمایشگری که یک پورت HDMI داشته باشد؛ می‌تواند با دانگل HDMI وای فای تبدیل به یک تلویزیون شود.

تصور کنید؛ لپ‌تاپ را در اتاق خود قرار داه و وارد سایت‌های استریم ویدئو مانند نماوا، آپارات، یوتیوب، نتفلیکس و غیره شده و فیلم دلخواه خود را روی تلویزیون انداخته و تماشا کنید.

شما می‌توانید با یک دانگل تلویزیون، روی صفحه‌نمایش بزرگ تی وی خود وبگردی کنید و مهم نیست چه تلویزیونی از چه برندی دارید و مدلش چیست. تلویزیون شما می‌تواند از سامسونگ، ال جی، سونی، توشیبا، تی سی ال، شارپ، هیتاچی و … باشد و حتی یک تلویزیون هوشمند تازه خریداری شده و مدرن محسوب شود؛ ولی باز با دانگل تلویزیون، مزیت‌های بزرگی به دست می‌آورد.

تفاوت دانگل وای فای تلویزیون با ست آپ باکس

برخی دیگر از کاربران، دانگل HDMI وای‌فای تلویزیون را همان دستگاه ست‌آپ‌باکس می‌دانند یا تصور می‌کنند همان کارکرد را دارد اما باز هم باید بگوییم دستگاه ست‌ آپ باکس کاملا با یک دانگل وای فای تلویزیون متفاوت است.

هر دو دستگاه به نوعی باعث هوشمند شدن تلویزیون و انتقال صوت و تصویر می‌شوند اما ست آپ باکس‌ها حتما نیاز دارند به مودم یا روتر خانه وصل شوند ولی دانگل‌های HDMI تلویزیون لزوما نباید به منبع اینترنت متصل باشند.

افزون بر این، ست آپ باکس‌ها دارای سیستم‌عامل اندروید هستند که غالبا در هنگام کار با دستگاه‌های با سیستم‌عامل متفاوت از جمله ویندوز، آی او اکس، مک او اس و لینوکس به مشکل برمی‌خورند و عدم سازگاری پیش می‌آید. دانگل HDMI بدون در نظر گرفتن سیستم‌عامل گوشی و لپ‌تاپ، می‌تواند با دستگاه شما جفت شده و عملیات انتقال صوت و تصویر به روی تلویزیون را انجام بدهد.

پس، خرید یک دانگل تلویزیون مزایای بیشتری نسبت به ست آپ باکس‌ها دارد و نشان می‌دهد که این دو سخت‌افزار، با هم متفاوت هستند. اندروید باکس فقط در قدرت پردازشی بهتر از یک دانگل وای فای تلویزیون عمل می‌کند.

کاربران حرفه‌ای معمولا اگر بخواهند روی تلویزیون برنامه اجرا کرده یا اهل بازی‌های ویدئویی با کیفیت و استریم فیلم‌های 4K و Full HD هستند؛ سراغ خرید دانگل تلویزیون می‌روند.

انواع دانگل اتصال گوشی به تلویزیون

همه دانگل‌های HDMI تلویزیون که در بازار مشاهده می‌کنید؛ یک کارکرد دارند ولی از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری، پردازنده و سخت‌افزاری، نسل وای‌فای و سرعت، حافظه رم و فلش با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و در چند دسته قرار می‌گیرند.

نرم‌افزار

برخی دانگل‌ها دارای یک نرم‌افزار اختصاصی هستند؛ مانند دانگل‌های شرکت EZCast که از برنامه EZCast پشتیبانی می‌کنند. شما هر دستگاه گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ داشته باشید؛ کافی است برنامه EZCast را روی آن نصب کنید و دیگر مشکلی برای کار با دانگل ندارید. در واقع، این سری از دانگل‌ها از هر دستگاهی پشتیبانی می‌کنند.

اما برخی دیگر از دانگل‌ها، برای ارتباط با دستگاه شما متکی به یک پروتکل یا نرم‌افزار خاص هستند و نمی‌توانند از همه دستگاه‌ها پشتیبانی کنند. مثلا، دانگل‌های Anycast و Allcast از قابلیت Screen Mirroring گوشی سود برده و بیشتر برای انتقال صوت و تصویر از گوشی و تبلت روی تلویزیون مناسب هستند.

وای‌فای

مانند دانگل‌های وای‌فای کامپیوتر، اینجا هم استاندارد و فرکانس‌های وای فای، حرف نخست را می‌زنند.

شما می‌توانید یک دانگل تلویزیون با وای فای n 802.11 و تک بانده بخرید که فقط متکی به فرکانس رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز است و البته غالب گوشی‌ها و تبلت‌ها و دستگاه‌های خانه از این فرکانس پشتیبانی می‌کنند یا اینکه سراغ خرید یک دانگل وای فای دو بانده ac 802.11 بروید که فرکانس ۵ گیگاهرتز دارد.

فرکانس ۵ گیگاهرتز مزیت‌های بزرگی برای شما دارد؛ به شرط اینکه گوشی یا تبلت یا لپ‌تاپ شما از آن پشتیبانی کند. برای انتقال صوت و تصویر با کیفیت و پایداری زیاد، بهتر است از فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده کنید.

دانگل‌های تلویزیون دارای فرکانس ۵ گیگاهرتز، گران‌تر بوده و عموما برای کاربران حرفه‌ای و گیمر، مجتمع‌های آموزشی و سازمان‌ها مناسب هستند و کاربران خانگی قدرت خرید آن‌ها را ندارند.

بهترین دانگل تلویزیون کدام است؟

از کجا بفهمیم چه دانگلی برای تلویزیون ما بهترین است؟

دانگلی که از وای فای دو بانده ac 802.11 پشتیبانی کند؛ پردازنده قوی و رم بالایی داشته باشد؛ از نرم‌افزار EZCast پشتیبانی کند و با سیستم‌عامل‌های رایج بازار مانند اندروید، ویندوز، مک او اس، آی او اس و توزیع‌های لینوکس سازگاری داشته باشد؛ قطعا یک دانگل ایده‌آل برای خرید است.

ضمن اینکه باید گفت برخی دانگل‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی مانند AirPlay و DLNA و پخش ویدئوهای H265 هستند.

برای خرید فایل و چاپ نقشه ثبتی مناطق مشهد به سایت طاها فایل مراجعه نمایید.

اندازه و وزن دانگل را هم مدنظر قرار دهید. برخی دانگل‌های تلویزیون بی‌دلیل بسیار بزرگ و حجیم هستند و برخی دیگر بسیار کوچک و به اندازه یک حافظه فلش اکسترنال ساخته شدند تا حمل و نصب آن‌ها راحت باشد.

برای اینکه بهترین دانگل تلویزیون را پیدا کنید؛ حتما نیم نگاهی هم به کیفیت تصویر قابل پشتیبانی توسط تلویزیون‌های خود بیندازید؛ به‌ویژه اگر یک تی وی قدیمی دارید. بی‌جهت، سراغ یک دانگل HDMI با قدرت پخش تصاویر 4K یا Full HD نروید و بعد ببینید تلویزیون شما نهایتا از تصاویر HD پشتیبانی می‌کند.

نوشته بهترین دانگل انتقال تصویر موبایل به تلویزیون اولین بار در ادمین سایت. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *