رشد سرشار شبکههای اجتماعی سبب شده که تعداد افراد فعال در این صفحات افزایش پیدا کند و روز به روز بر آمار تعامل این کاربران در شبکههای مجازی افزوده شود یکی از شبکههای نامی و بسیار معروف در سطح جهانی اینستاگرام (Instagram) میباشد ، محبوبیت این برنامه به قدری زیاد است که توانسته است 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته باشد و به چهارمین اپلیکیشن برتر جهانی از نظر محبوبیت تبدیل شود .
محبوبیت بیش از اندازه اینستاگرام بدون دلیل نیست یکی از مواردی که بر محبوبیت این برنامه افزوده است قابلیتهای متنوع آن است به عبارتی قابلیت های اینستاگرام آن قدر زیاد می باشد که افراد تمایل دارند اغلب اوقات و تایم آزاد خود را در آن بگذرانند و برای برقراری ارتباطات از آن استفاده کنند ، همچنین یکی از مواردی که باعث دیده شدن بیش از اندازه اینستاگرام در بین افراد شده بستر مناسب کسب درآمد در این شبکه میباشد به طوریکه شمار افرادی که قصد درآمد زایی از اینستاگرام را دارند روز به روز در حال افزایش می باشد .
با توجه به پتانسیل بالای اینستاگرام برای افزایش مشاغل و همچنین کسب درآمد ماهیت فروش اجناس و همچنین تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته است و آمار افرادی که علاوه بر فعالیت در دنیای حقیقی وارد اینستاگرام شده و اکانت های کاری ایجاد کرده اند بیشتر از قبل شده و این مورد باعث افزایش فروش و همچنین برقراری ساده تر ارتباطات و خرید کاربران شده است ؛ اینستاگرام به دلیل مزایای بالای خود مشاغل جدیدی را ایجاد کرده است که یکی از معروف ترین و مورد دید ترین آنها ادمین اینستاگرامی می باشد .
ادمین به چه کسی گفته میشود ؟
یکی از کلمات رایج که امروزه ما بین افراد غالب در حوزه اینستاگرامی دیده میشود کلمه ادمین یا همان administrator می باشد ؛ کلمه ادمین در زبان لاتین در معنی سرپرست می باشد و در حالت کلی این افراد وظیفه رسیدگی و اداره کردن پیج های اینستاگرامی به منظور دیده شدن و افزایش فالوور و از همه مهم تر افزایش نرخ فروش و درآمد زایی در اینستاگرام را دارند .
شاید در دیدگاه اول با خود فکر بکنید که وجود ادمین آنچنان اهمیتی ندارد و شرکتها و برندها و همچنین پیج های کاری میتوانند به تنهایی اکانت خود را مدیریت کرده و نرخ فروش خود را افزایش دهد در حالی که اینطور نیست ادمین ها یک سری از افراد ماهر و دوره دیده اینستاگرامی میباشند که اطلاعات بیشتری نسبت به افراد معمولی دارند به همین دلیل وظایف این افراد را کاربران عادی نمی توانند انجام دهند و حتی ممکن است کاربران علم انجام این فعالیت ها را نداشته باشند به همین دلیل وجود ادمین الزامی می باشد .
توانایی های ادمین اینستاگرام چیست ؟
همانطور که در قسمت فوق مشاهده کردید ادمین ها کاربران عادی نیستند بلکه این افراد علم اینستاگرامی دارند و به واسطه دوره های آموزشی که دیده اند تجارب زیاد تری نسبت به نحوه فعالیت در اینستاگرام را دارند و با توجه به زمان زیاد آموزشی که داشته اند یک سری توانایی و مهارت های ویژه ای دارند به همین دلیل اهمیت زیادی برای رشد پیج های کاری دارند در ادامه به چنین توانایی ادمین های اینستاگرامی اشاره خواهیم کرد :
_ تولید محتوا برای قسمت های مختلف پیج از قبیل استوری (story) و پست (post) و هایلایت (Highlight)
_ آشنایی مختصر با زبان انگلیسی به منظور اداره راحت تر پیج کاری
_ دانستن نحوه پست گذاری
_ انتخاب مناسب ترین کلمات برای بخش تگ
_ انتخاب هشتک های مناسب برای دیده شدن بیشتر
_ تولید پوستر های مناسب برای پست گذاری
_ افزایش تعداد فالوور های مرتبط با حوزه کاری پیج
_ توانایی فعالیت و استفاده کردن از برنامه ای تنظیمی و ادیت همچون پیکسارت ، اینشات و…
_توانایی برقراری ارتباط با فالوور ها و پیج های هم حوزه
_ خلاقیت در تولید محتوا به منظور افزایش ویو و کامنت
_ زمان بندی ارسال پست به منظور افزایش ویو
_ دانستن الگوریتم اینستاگرام در تمامی زمینه ها از قبیل بخش فید ، استوری و اکسپلور
وظایف ادمین اینستاگرام کل چیست ؟
ادمین های اینستاگرامی امروزه به دلیل افزایش رشته های مرتبط با اینستاگرام و سایر رشته های لازمه افزایش یافته اند اما در حالت کلی همه ادمین ها بدون توجه به رشته اختصاصی خود بایستی موارد زیر را کامل بلد باشند و جزو وظایف اساسی آنها محسوب میشود :
_ خلاقیت در تولید محتوا به منظور افزایش ویو و کامنت
_ افزایش امنیت پیج و فعال کردن امنیت دو مرحله ای
_تغییرات قسمت های مرتبط با پخش بایو و همچنین پروفایل به منظور افزایش فالوور ها
_ تشخیص مناسب ترین زمان پست گذاری
_ پاسخ دهی به دایرکت ها و در صورت امکان به بخش کامنت ها
_ پین کردن بهترین و کامل ترین کامنت و کنترل کامنت های منفی
_ تبادل با پیج های هم سطح
_ حمایت به منظور افزایش سطح تعامل پیج
_پاشخ دهی به ریکشن های استوری
_ انتشار منظم پست ها در تایم مناسب که بیشترین فعالیت کاربران در آن صورت می گیرد
_مدیربت بخش اینسایت (insight) به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فالوور ها
_ استفاده از محتواهای ترند برای دیده شدن بیشتر
انواع ادمین اینستاگرام
با توجه به توسعه بیش از اندازه اینستاگرام و رشتههای مرتبط با آن ، ادمین های اختصاصی ایجاد شده اند که ضمن اداره کردن پیج در هر شاخه های مرتبط با اینستاگرام به صورت اختصاصی فعالیت دارند و الزامات مرتبط با آن را کاملا دانسته و می توانند به صورت حرفه ای عملکرد داشته باشند به همین دلیل امروزه ادمین ها نیز دسته بندی خاص خود را دارند و مهارت زیادی در یک رشته به خصوص دارند که در ادامه به بررسی انواع آنها می پردازیم :
ادمین تولید محتوا
مهم ترین فاکتور برای اینستاگرام تصویر و محتوا می باشد ، تفاوتی نمی کند که چه نوع پیجی دارید و در کدام حوزه فعالیت دارید آنچه که اهمیت دارد نوع محتوای تولیدی شما می باشد ، این محتوا است که زمینه دیده شدن را فراهم می آورد و به عبارتی محتوا سلاح اساسی اینستاگرام می باشد و اگر محتوا نداشته باشید عملا نمی توانید هیچ مخاطبی در اینستاگرام داشته باشید با توجه به اهمیت بالای محتوا در اینستاگرام نباید تولید آن را ساده گرفته و هر محتوایی را منتشر کنید بلکه باید تمام حواس خود را در این حوزه قرار دهید .
تولید محتوا کار ساده ای نیست به همین دلیل نیاز به ادمین تولید محتوا دارید ، ادمین های تولید کننده محتوا یک سری افراد خلاق با ایده های نوین هستند که ایده های خود را در قالب تصویر درآورده و تمامی محتواهای مورد نیاز قسمت های پست و استوری را ایجاد می کنند و قسمت های مرتبط با پست از قبیل کپشن نویسی ، تگ های کاربری و مکانی و هشتک ها توسط این افراد انجام میگیرد .
نتیجه گیری
ادمین ها نقش بسیار مهمی در اداره کردن پیج ها دارند این افراد به دلیل سابقه کاری خود و همچنین آموزش ها و تخصص های قوی که در زمینه مدیریت دارند می توانند نرخ رشد تمامی پیج ها در هر حوزه کاری را افزایش دهند و موجب دیده شدن پیج شده و نرخ فروش آنها را به حداکثر مقدار ممکن برسانند .
نوشته ادمین اینستاگرام کیست ؟ بررسی کامل اولین بار در ادمین سایت. پدیدار شد.
بدون دیدگاه